RSS

REUNION BATCH12 SRI HIRA'


Assalamualaikum..
rase macam dah lame je xda orang update apa-apa dekat blog ini.. dimanakah semua admin and writers sekalian? (diingatkan semua banat/akhawat batch12 sekolah rendah/menengah islam HIRA' sangatlah digalakkan untuk apply jadi writer di blog ini dengan meninggalkan alamat e-mail anda di sini..)

banat/akhawat SRI HIRA' (lahir tahun 1989) yang hadir

Disini, saya ingin menceritakan serba sedikit mengenai majlis reunion yang telah diadakan pada 9/7/2011 (hari keramat kepada semua penduduk Malaysia kerana BERSIH) di DE PALMA CAFE, SACC MALL.
Bermula jam 8 malam (don't know exactly org 1st datang pukul berapa. tapi, saya sampai dalam pukul 8. ;p), hadirin mula mendaftar di meja pendaftaran. setiap orang diminta mengambil satu kertas yang telah disediakan di dalam mangkuk. kertas kuning untuk perempuan, kertas putih untuk lelaki. dekat kertas tu ada ditulis nombor meja aka no bertuah. contoh kalau meja tu ada 2 orang, sorang akan dapat nombor T1.1, sorang lagi akan dapat nombot T1,2. begitulah seterusnya..


Majlis dimulakan dengan bacaan doa. lepastu, ada seorang wakil lelaki dan seorang wakil perempuan(Affaf Musfirah) untuk cerita kisah dan pengalaman yang paling menarik di zaman sekolah. Kemudian, ada special request supaya Salimah turut menceritakan kisah beliau.


Lepastu, ada game utk budak laki. icebreaking. tapi, tak ingat pon apa diorang buat. tiba2 je dah habis. haha.
Seterusnya, adalah upacara yang paling dinantikan. MAKAN! haha. memang semangan semua ambil makanan. berpinggan-pinggan! Dan Alhamdulillah, makanan yang disediakan SEDAP! tak dilupakan adalah KETAM masak apa ntah. hee. Sambil makan ada upacara karaoke, adalah seorang lelaki yang menyanyi.

MAKAN Makan makan!!!

Lepastu, semua orang diminta memperkenalkan diri dekat mic. sebab muka masing2 berubah hampir 180 degrees. pening gak nak ingat nama sorang2. sume cite nama, kelas (supaya orang boleh recall balik siapa anda), dan apa yang sedang dibuat sekarang(cth: diploma,degree, kerja).
lepastu pihak ajk ada mintak sapa2 yang nak menyuarakan pendapat, komen dan sebagainya. adalah beberapa orang insan yang tampil memberikan pandangan. rata-rata, ramai yang memuji pihak ajk atas susah payah mereka untuk menganjurkan majlis reunion ini. Thanx guys! Semoga Allah membalas usaha keras anda semua!
Selepas majlis ditutup dengan bacaan doa oleh salah seorang lelaki, diadakan sesi fotografi. memang kecoh! bab bergambar, semua mmg suka. macam2 gaya! hee.. gembira sungguh dapat jumpa rakan-rakan yang sudah lama tidak ditemui :)

posing. 1..2..3..!

*terima kasih tak terhingga kepada pihak AJK.
** sori sangat2. semua nama lelaki yang menjalankan aktiviti diatas, yang saya namakan sebagai 'lelaki' adalah kerana saya tak ingat siapa/apa nama mereka. haha. sori.
***credit jugak to Ruqayyah untuk semua gambar ni. saya tidak ambil sebarang gambar pon pada malam tersebut. hanya berposing sahaja. haha

0 comments:

Post a Comment